Kamenjak parkas

Taigi, toliau  tęsiame pasakojimą apie intensyvią kelionę po Europą automobiliu.

Po greitos ekskursijos Venecijoje, toliau traukiame link Kroatijos. Jau ne vieną sykį ilsėjomės Kroatijoje, daugiausia pietinėje. Mes paprastai renkamės nedidelius miestelius, kad galėtume rasti laisvesnių ir švaresnių paplūdimių ir daugiau ramybės. Didelį įspūdį yra palikusi mažai turistų apgulta Dugi otok sala su nuostabiausiu smėlio paplūdimiu, primenančiu Karibus.

Kadangi ši mūsų kelionė daugiau pažintinė ir intensyvi, Kroatijai teliko tik 3 dienos, tad nutariame “šturmuoti“ šiaurinėje dalyje esantį Istrijos pusiasalį, kuriame yra nuostabus miestas Pula su senovės romėnų gladiatorių arena bei nepakartojamo grožio Kamenjak iškyšulys (Cape Kamenjak) su įspūdingais krantais. Nuotrauka iš interneto:

cape_kamenjak_premantura_croatia

Iškyšulys yra saugomas gamtos parkas, su mokamu įvažiavimu. Dienai įvažiuoti su automobiliu kainuoja 20 kunų. Galima pirkti 3 dienų ir ilgiau galiojančius bilietus. Kainininkas yra čia.

Kamenjak

Apsistojome netoli Kamenjak parko esančiame nedideliame Banjole miestelyje. Apartamentus rezervavome prieš porą mėnesių, nes rugpjūtis yra tas mėnuo, kai Kroatija būna nugulta vokiečių ir italų turistų, todėl rasti kažką gero paskutinę minutę yra sunku. Po varginančios kelionės pasitikęs malonus šeimininkas pavaišino gaivinančiu šaltu alumi ir išsamiai papasakojo apie Kamenjaką – kur geriau važiuoti, ko tikėtis ir panašiai.

Taigi, sekantį rytą, susikrauname visus maudymosi ir apsaugos nuo saulės reikmenis, ir važiuojame ilsėtis nuostabaus grožio kampelyje. Šiais metais Kroatijoje buvo didelė sausra, todėl parke visos pakelės yra baltos nuo dulkių – medžiai krūmai ir informaciniai stendai atrodo surrealistiškai.

Per dieną pabuvome keliose vietose, norėjosi išbandyti kuo įvairesnių paplūdimių, be to derinomės prie saulės, kad visada turėtume šešėlį nuo šalia augančių pušų ar uolų.

Visas iškyšulys sudarytas iš daugybės įlankėlių ir juose esančių nuostabaus grožio paplūdimių. Pilna stovėjimo aikštelių ir takelių vedančių į vis gražesnę vietą.

Kamenjak

Pietinėje iškyšulio pusėje uolos stačios, nuo jų šokinėja į vandenį. Ten mes laukėme saulėlydžio.

Ši dalis dar garsi tuo, kad čia buvo filmuojamos “Sostų karų“ scenos 🙂 Nuotrauka iš interneto:

fims_on_kamenjak_1 (2)

Viso Kamenjako per vieną dieną neįmanoma apžiūrėti ir kiekvienoje nuostabioje vietelėje pabūti.

kamenjak

Kitą dieną toliau džiaugiamės paplūdimiais. Vieni pilnesni, kiti tuštesni ir ramesni, vienur su barais ir muzika, kitur labiau laukiniai, vienur pilni prisišvartavusių jachtų, kitur tolumoje matosi švyturys.

IMG_6586 (1)

poilsis Kroatijoje

Yra seklių paplūdimių, idealiai tinkančiu vaikams.

Labiau laukinėse vietose yra jūros ežių, todėl be maudymosi batelių lipti į vandenį pavojinga.

jūros ežys

Kiek dar liko neištyrinėtų vietelių, net gaila, kad tam turėjome tik dvi dienas! Jau mąstom apie kitas atostogas čia. o toliau laukia ilgas kelias namo, į Lietuvą, tik prieš tai nutariame aplankyti garsiąją Pulą.